Tunele i pociągi

Kategorie

Rozwój kolejnictwa

Początki kolejnictwa datuje się na wiek XIX kiedy to Stevenson skonstruował prototyp maszyny parowej. Od tamtej pory zaczęła się wielka era kolejnictwa, której rozwój przebiegał bardzo dynamicznie. Pierwsze lokomotywy napędzane były parą wodną oraz węglem. Choć wyglądało to dosyć spektakularnie, to jednak prędkości parowozów nie były duże. Z czasem jednak rozwój nowych technologii przyczynił się do powstania lokomotyw spalinowych. Dzięki napędowi na benzynę pozwoliło to na uzyskanie nowych modeli silników napędowych, dzięki którym prędkości pociągów były znacznie większe od prędkości uzyskiwanych przez swoich poprzedników. Wraz z prowadzeniem elektryczności na szeroka skalę udało się niemal w całości zelektryfikować kolejnictwo. Dzięki temu uzyskano nowe modele szybkich pociągów. Kolejny rozwój kolejnictwa dotyczył już pojedynczych krajów. Na przykład we Francji udało się skonstruować super-szybki pociąg TGV, zaś w Japonii super-szybką kolej magnetyczną, która uważa się za najnowocześniejszy rodzaj pociągów.

Zobacz również:
Super szybkie pociągi
Na samym początku, pociągi były bardzo powolne nie liczyła się jednakże szybkość, tylko wszyscy wdzięczni byli, że transport węgla w okresie rewolucji przemysłowej był możliwy na dalekie odległości i w takiej ilości. Teraz jednakże szybkość...

Zamierzchłe czasy koleji
Jej początków jak wielu innych dziedzin upatrujemy się w początkach cywilizacji. Jakiś zbliżony trop jesteśmy wstanie znaleźć. W Starożytności bowiem robiono specjalne rowki pod rydwany na drodze by łatwiej było się poruszać. Prawdziwy...

Funkcjonalność sieci kolejowej
Kolej odgrywała i dalej odgrywa bardzo ważną rolę w wielu dziedzinach życia. W gospodarce jest dalej służy jako jeden z najważniejszych środków transportu , powoli wypierany przez transport drogowy, z uwagi na to ze załadunek i rozładunek...

Copyright @ 2010 Tunele i pociągi