Tunele i pociągi

Kategorie

Rozwój kolejnictwa

Początki kolejnictwa datuje się na wiek XIX kiedy to Stevenson skonstruował prototyp maszyny parowej. Od tamtej pory zaczęła się wielka era kolejnictwa, której rozwój przebiegał bardzo dynamicznie. Pierwsze lokomotywy napędzane były parą wodną oraz węglem. Choć wyglądało to dosyć spektakularnie, to jednak prędkości parowozów nie były duże. Z czasem jednak rozwój nowych technologii przyczynił się do powstania lokomotyw spalinowych. Dzięki napędowi na benzynę pozwoliło to na uzyskanie nowych modeli silników napędowych, dzięki którym prędkości pociągów były znacznie większe od prędkości uzyskiwanych przez swoich poprzedników. Wraz z prowadzeniem elektryczności na szeroka skalę udało się niemal w całości zelektryfikować kolejnictwo. Dzięki temu uzyskano nowe modele szybkich pociągów. Kolejny rozwój kolejnictwa dotyczył już pojedynczych krajów. Na przykład we Francji udało się skonstruować super-szybki pociąg TGV, zaś w Japonii super-szybką kolej magnetyczną, która uważa się za najnowocześniejszy rodzaj pociągów.

Zobacz również:
Polska a Zachód
Pomimo udoskonaleń polskie pociągi ciągle odstają od zachodnich. Przede wszystkim szybkość z jaką się poruszają wyraźnie je różni. Obecne średnie prędkości polskich linii sa przerażające (linie ekspresowe 80km/h, przy maksymalnej 167km/h,...

Bilet
Jeżeli chcemy jechać pociągiem bezwzględnie musimy zakupić bilet – nawet, jeżeli jedziemy w bliską trasę. Jeżeli złapie nas kontrola a my będziemy bez biletu wówczas zapłacimy karę. Bilety kupuje się w kasach biletowych na dworcu. Jeżeli...

Tunele
Tunele od momentu rozwoju komunikacji czy to kolejowej czy drogowej stanowiły ważny punkt w podróżowaniu. Dzięki tunelom można znacznie szybciej omijać pasma górskie lub przejeżdżać pod terenem ciężkim do zdobycia. Tunele, które służą...

Copyright @ 2010 Tunele i pociągi