Tunele i pociągi

Kategorie

Rozwój kolejnictwa

Początki kolejnictwa datuje się na wiek XIX kiedy to Stevenson skonstruował prototyp maszyny parowej. Od tamtej pory zaczęła się wielka era kolejnictwa, której rozwój przebiegał bardzo dynamicznie. Pierwsze lokomotywy napędzane były parą wodną oraz węglem. Choć wyglądało to dosyć spektakularnie, to jednak prędkości parowozów nie były duże. Z czasem jednak rozwój nowych technologii przyczynił się do powstania lokomotyw spalinowych. Dzięki napędowi na benzynę pozwoliło to na uzyskanie nowych modeli silników napędowych, dzięki którym prędkości pociągów były znacznie większe od prędkości uzyskiwanych przez swoich poprzedników. Wraz z prowadzeniem elektryczności na szeroka skalę udało się niemal w całości zelektryfikować kolejnictwo. Dzięki temu uzyskano nowe modele szybkich pociągów. Kolejny rozwój kolejnictwa dotyczył już pojedynczych krajów. Na przykład we Francji udało się skonstruować super-szybki pociąg TGV, zaś w Japonii super-szybką kolej magnetyczną, która uważa się za najnowocześniejszy rodzaj pociągów.

Zobacz również:
Kolejowe Tunele
Dawniej kolej miała liczne ograniczenia, głównie terenu budowano ją na prostych i płaskich odcinkach unikając niebezpiecznych zboczy i omijając szerokim łukiem ogromne góry. Wydłużało to niestety czas podróży i to niejednokrotnie o kilka...

Szybkość pociągów
Rok 2012 ma być magicznym dla polskich kolei. Już teraz baza kolejowa się poprawia ze względu na zbliżające się EURO. Dworce mają stać się centrami rozrywkowymi, a prędkość pociągów na większości długich tras ma dochodzić do 220km/h....

Stan dworców
Stan większości dworów kolejowych w Polsce jest godny pożałowania. Pasażerowie narzekają i trudno im się dziwić, na stan przestarzałych dworców.Największe Polskie dworce przepełnione są ludźmi. Od wielu lat, na okrągło przewijają ich...

Copyright @ 2010 Tunele i pociągi